Chitwan Jungle Safari Nepal

Kort overzicht

Nepal
Engels
3 dagen
17+
Hotel
Inbegrepen
Ophaalservice
285,00

Over deze prachtige reis

Op Avontuur in Chitwan: Fietsen, Safari en Olifantenredding!

Dag 1:

Vandaag trappen we af (letterlijk!) met een avontuurlijke fietstocht naar Bish Hajari Taal, wat – je raadt het al – ‘20.000 meren’ betekent. Klinkt indrukwekkend, toch? Deze bijzondere plek ligt op slechts 11 kilometer van Sauraha, waar we verblijven. Fietsen is hier net zo gewoon als in Nederland, dus hoe kunnen we beter op pad gaan? Terwijl we rustig peddelen door het adembenemende landschap, houden we onze ogen open voor vogels, neushoorns en misschien zelfs krokodillen! Ja, echt. We nemen een lunchpakket mee en plannen een uitgebreide picknick met uitzicht. Tegen de tijd dat de zon begint te zakken, stappen we weer op onze vertrouwde tweewielers en fietsen we op ons gemak terug naar Sauraha.

Nationaalpark

Dag 2:

Vroege vogels vangen… nou ja, in ons geval, een kano! Rond zonsopgang varen we over de rivier van Sauraha naar het indrukwekkende Chitwan National Park. Vandaag staat er een hele dag Walking Safari op het programma, oftewel: we gaan wandelen door de jungle met twee gidsen die bewapend zijn met… een houten stok. Geen zorgen, die stokken hebben we nodig om de route aan te wijzen, niet om wilde dieren weg te jagen! Onze gidsen zijn echte natuurhelden die alles weten over de tropische flora en fauna, en ze staan te trappelen om onze vragen te beantwoorden. Terwijl we door de jungle struinen, houden we onze ogen open voor apen, olifanten, neushoorns, krokodillen, herten, beren, luipaarden en – hou je vast – de zeldzame Bengaalse tijger. Ja, die kan zomaar ineens tevoorschijn komen (oke, hopelijk niet ineens té dichtbij).

Dag 3:

Vandaag brengen we een bezoek aan een heel bijzonder plekje: de NGO Stand Up 4 Elephants. Hier hebben ze twee olifanten gered die eerder in de toeristenindustrie werden uitgebuit. Helaas worden er nog steeds ritjes op olifanten gemaakt en de dieren die daar voor worden gebruikt, krijgen zelden de zorg die ze verdienen. Bij Stand Up 4 Elephants krijgen we van dichtbij te zien hoe ze voor deze prachtige reuzen zorgen, en leren we meer over de trieste realiteit van veel olifanten in Nepal. In de middag duiken we nog dieper de natuur in met een bezoek aan het wildlife museum, gevolgd door een trip naar een traditioneel Tharu-dorp. Hier dompelen we ons onder in de lokale cultuur, en laten we ons verrassen door de gastvrijheid van de inwoners. Wat een dag, wat een avontuur!

Emma vrijwilliger in Nepal

Vrijwillig wereldwijd is een relatief goedkope, eerlijke organisatie met mensen die je oprecht willen helpen. Bovendien zijn volgens mij alle projecten geweldig, dus doen!

• Mooi uitzicht
    Judith in Nepal

Word vandaag nog vrijwilliger en laat je hart veroveren door de magie van Nepal zoals mijn hart ook is veroverd 🇳🇵

Akkelien

De organisatie Vrijwillig Wereldwijd is erg behulpzaam, goed bereikbaar en proberen zo snel mogelijk al je vragen te beantwoorden. Hetzelfde geldt voor de contactpersoon in Nepal.

Ga mee op deze Reis
#ChitwanNationalPark

Extra informatie

Locatie van het project

Welkom op onze website! Mocht je iets niet kunnen vinden of wil je ons iets vragen stuur dan even een berichtje via WhatsApp. We helpen je gelijk verder!

Chat met ons via WhatsApp
Close and go back to page